Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Jessie

07 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo vanuit een nog altijd regenachtig Buenos Aires

Vandaag ben ik 3 maanden onderweg! De tijd gaat echt snel! Ik ben alweer bijna 4 weken in Buenos Aires en begin eindelijk een beetje mijn plekje te vinden. De eerste twee weken heeft het alleen maar geregend, wat een beetje jammer was. Maar ik moest toch aan de bak, op zoek naar een baan. Na heel hostelworld afgezocht te hebben op zoek naar hostels in Buenos Aires en allemaal mijn cv gestuurd te hebben, had ik heel wat sollicitaties staan. Ik kon eigenlijk bij allemaal beginnen als ik dat zou willen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 06 central hostel. Ik werk daar nu 4 dagen in de week van 15 - 23 uur. Ik slaap in een anders hostel, want anders is het alsof ik nooit uit werk kom haha!

Pieter en ik hebben de eerste weken rustig aan gedaan. We hebben heel wat getafeltennist, veel gegeten en niks gedaan. Het was het einde van onze reis samen en dat wilden we ook relaxed afsluiten. Op Pieters laatste avond waren we uitgenodigd bij een familie die we in Iguazu hadden leren kennen. Hier hebben we Asado gegeten, een typische argentijnse barbeque. Maar je mag het woord barbeque hier niet noemen want het is heeeel wat anders haha! En het was super lekker! Een leuke avond om een fantastische reis samen af te sluiten.

Nadat Pieter was vertrokken heb ik me een tijdje erg alleen gevoeld, het was erg raar om na 2,5 maand elke dag de hele dag samen te zijn, dat hij er nu opeens niet meer was. Het werk viel ook een beetje tegen, vooral veel zitten en niks doen, dus het zat de eerste weken allemaal even niet mee. Nu gaat het alweer een stuk beter.

Het hostel waar ik slaap heet Che Lagarto. Ze organiseren vaak dingen ´s avonds en er zijn altijd veel mensen. We hebben een paar dagen lekker weer gehad dus dan kon je ´s avonds nog goed in de tuin zitten met een biertje of argentijnse wijn.

Maandag was de laatste avond van een paar reizigers dus toen zijn we naar Siga la Vaca geweest, een buffet restaurant met heel lekker argentijns vlees, all you can eat en een fles wijn per persoon! We hebben er 4 uur gezeten tot we bijna uit elkaar barsten en ik half in slaap viel van de wijn! Die avond ben ik voor het eerst in Buenos Aires uitgeweest. Zoals ik al van iedereen hoorde is het super uitgaan in Buenos Aires! Vanacht ook uit geweest met een groep mensen uit Chile en tot 7u ´s ochtends gedanst. Ben nu dus een beetje moe en een kleine siesta zit er straks wel in, want vanavond is het weer fiesta! Op vrijdag hebben ze live muziek in het hostel, en dan komen er ook mensen van buiten het hostel en is het altijd heel gezellig.

Ik hoop dat jullie ook allemaal van jullie zomer hebben genoten en dat het daar wel lekker weer is! De afgelopen weken alleen maar regen gehad :( achja..dan krijg ik tenminste geen heimwee haha!
Heel veel liefs en een dikke knuffel!! Jessie

  • 08 September 2012 - 08:48

    Mieke:

    fijn dat je een beetje je draai hebt gevonden! Maar met al die fiesta's moet dat wel lukken natuurlijk!

  • 08 September 2012 - 12:30

    Marjolein:

    Feestbeest daar dus :) Kan me voorstellen dat het in het begin wel even lastig was, zonder Pieter, maar fijn dat je nu je draai gevonden hebt en andere leuke mensen om je heen! Geniet ervan! liefs

  • 08 September 2012 - 12:54

    Pa:

    Hoi lieve meid,

    Mooie update opnieuw van jou/Jessie haar reis en verblijf (nu vooral over Buenos Aires). Logsich dat je je soms wat alleen voelt. Toch lees ik heel wat leuke nieuwe ervaringen rond eten, drinken en met mensen lekker dansen gaan tot in de kleine uurtjes. Leuk om te lezen & Lieve groetjes pa.

  • 08 September 2012 - 14:03

    Guido:

    Hey Jessie, ik sluit mij aan bij het bovenstaande. Fijn te horen dat je het weer beter naar je zin hebt, en nu je Chileense vrienden hebt ontmoet is het eindelijk tijd voor pisco!

  • 09 September 2012 - 13:06

    Jacqueline:

    Hey lieve Jessie!
    ben blij te horen dat je steeds meer je draai vind in Buenos Aires :)! In het begin is het altijd even moeilijk, vooral in je uppie natuurlijk. Maar vooral je druk bezig blijven houden met veel leuke mensen leren kennen en spontane siestas en fiestas met flessen wijn en dan komt dat helemaal goed daar!
    Groetjes uit Wageningen!
    xxx

  • 10 September 2012 - 08:14

    Rafaëlla:

    Haha feestbeest! Doe je goed. Fijn dat je je draai nu een beetje hebt gevonden. Amuseer je en werk ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Rondreis Zuid Amerika!

Backpacken door Zuid Amerika!

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Uruguay!!

12 November 2012

Laatste dag in Buenos Aires!!

11 Oktober 2012

Baires

07 September 2012

Buenos Aires

17 Augustus 2012

Brazil!!
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 15115

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: