Laatste dag in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Laatste dag in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Buenos Aires!!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

12 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo!!!

Het is alweer zo ver, mijn laatste avond in Buenos Aires. Na drie maanden hier te hebben gewoond is het weer tijd om verder te gaan! Het waren drie hele leuke maanden, met af en toe moeilijke momenten, maar vooral erg leuk en leerzaam! De afgelopen week was ik vrij en heb meer gezien en gedaan dan in de weken ervoor haha!

Vorige week had ik een Nederlands feestje. De baas van een vriendin is Nederlands, en er was een benefietavond waar alle Nederlandse bedrijven die in Buenos Aires zijn aan deelnamen. Het was in een 5sterren hotel..en toen ik binnen kwam wist ik al wat voor een feestje het zou worden haha! Wij kwamen alleen naar de mozart zaal, waar de Heineken lounge was. Dit was de afsluiting na een diner en veiling. Het was errug gezellig ahum.. Allemaal Nederlandse stijve mensen in mantelpakjes. Het was de bedoeling om geld in te zamelen dus je moest betalen als je een liedje van de band wilde horen of zelf een liedje wilde zingen. Een groot succes haha! We zijn een uurtje geweest, 50 peso gedoneerd en gratis Heineken gedronken en toen snel weer weg haha!

Maandag ben ik naar Caminito geweest in la Boca. Een paar straten met felgekleurde huizen en Tango dansers, heel toeristisch maar toch leuk om te zien. Daarna heb ik een stadion tour gedaan van het stadion van Boca Juniors. Voor mijzelf niet super interessant, maar omdat we het niet hadden kunnen doen toen Pieter er was, wilde ik het alsnog doen voor hem, is hij er door mijn foto´s toch een beetje geweest! ;)

Maandagavond waren we uitgeweest met een groep mensen uit het hostel, hierdoor waren we dinsdag allemaal erg moe, dus besloten we een paar tuinen te bezoeken. Na een halfuur in een bloedhete bus (het was hier deze week gemiddeld 32 graden) kwamen we aan bij de botanische tuinen, niet zo spectactaculair als gehooopt, dus door naar de Japanse tuin, maar toen we daar aankwamen ging dit helaas net dicht. Gelukkig was er nog een park in de buurt en hebben we daar wat rondgelopen en gezond.

Woensdag was er wat te vieren, Juliana, mijn colombiaanse vriendin was 1 maand in Buenos Aires, en ik 5 maanden op reis. Als afscheid zouden we een lekkere argentijnse wijn drinken, maar omdat het zo warm was zijn we overgestapt naar bier..heel veel bier haha!

Donderdag was mijn allerlaatste werkdag in het hostel. Ging er met veel tegenzin naartoe na al die vrije dagen haha! Maar heb ook die laatste dag overleefd. Over het algemeen was het werk wel leuk, maar ben blij dat het nu achter de rug is. Het is weer een aanvulling op mijn CV, maar weet niet of ik weer snel in een hostel zou werken.

Vrijdag was mijn afscheidsfeestje in Che Lagarto. De avond begon al vroeg bij Juliana thuis. Om half 7 begon het indrinken en rond 10 gingen we naar het hostel, waar live muziek zou zijn zoals altijd op vrijdag. Helaas was er deze week geen leuke band maar een mannetje op zn banjo. Maar dat kon het feest niet stoppen! We waren met een hele grote groep en zijn met zijn allen nog uitgeweest. De helft waren we na een half uur al kwijt, maar het was een erg geslaagde avond! Tot een uurtje of 5 gedanst en toen terug naar het hostel. Waar iemand het briljante idee had om wat te gaan eten. Er scheen een Mac open te zijn, dus daar liepen we naartoe..20 minuten later kwamen we er alleen achter dat het nog dicht was. Dus toen maar overgeschakeld naar een niet al te lekkere pizza.. maarja, wat wil je ook voor 2,50 haha! Uiteindelijk lag ik om 7.30 in bed.

Het nadeel van zo´n leuke en lange avond was dat ik de dag erna niks kon doen. Had een veel te grote kater haha! Had nog heel wat dingen op mijn lijstje staan die ik wilde doen voor ik wegging, maar het kwam er helaas niet van.

Vandaag ben ik naar de markt geweest om wat souvenirtjes te kopen. Heb tijdens mijn hele reis dat eigenlijk niet gedaan, en dacht dat het nu wel tijd was. Hierna was het tijd om mijn tas in te pakken...Dit was nog een heel karwei, na het 3 maanden lang niet echt goed ingepakt te hoeven hebben was ik het een beetje vergeten. Het wordt nu echt zomer, dus de winterkleren liggen onderop, en mijn bikini mocht naar boven! Mijn tas lijkt voller dan voorheen, wat vreemd is want ik ben heel wat kleding op mysterieuze wijze kwijtgeraakt, maar goed, alles zit erin en ben zo goed als klaar om te vertrekken!

Morgen vertrekt de boot om 9.30 naar Uruguay. Hier ben ik eerst een dag in Colonia, voordat ik naar Montevideo ga. Ik heb erg veel zin om weer te gaan reizen. Heb nog 5 leuke weken te gaan! Een verandering van omgeving is ook wel weer leuk! Maar vind het ook wel spannend. Ga nu echt in mijn eentje. Zal vreemd zijn dit laatste stukje zonder Pieter te moeten doen, maar het wordt vast ook erg leuk! Ga vooral mensen opzoeken die ik de afgelopen 3 maanden heb leren kennen en daar kijk ik echt naar uit!

Uruguay, Brazilie en Chile...Here I come!! :)

  • 12 November 2012 - 08:20

    Jacqueline:

    Haaa Jesjebesje! Wat een dolle boel daar in Buenos Aires, klinkt heel gezellig :)! Wat leuk dat je zoveel mensen hebt leren kennen! Kan me voorstellen dat nu weer even op avontuur gaan ook heel fijn is na 3 maanden arbeiten, allemaal mooie dingen gaan zien in plaats van de hele dag binnen achter een bureau zitten. Ja.. kan ik me heeeeel goed voorstellen ;)! Heeeeel veel plezier gewenst op je avontuur! xxx

  • 12 November 2012 - 08:52

    Susanne:

    Ik ben blij te horen dat je alles eruit haalt wat er in zit! Uruguay, ik ben heel benieuwd hoe het daar is!
    Nog maar 5 weken? Kom je dan alweer terug naar Nederland? Dan ben je net op tijd voor de verjaardag van kleine Esmée!

  • 12 November 2012 - 10:39

    Guido:

    Klinkt goed! Dus van Sao Paulo vlieg je dan naar Santiago en dan nog in Chile rondreizen of door naar huis? Wanneer kom je thuis aan? Veel plezier en laat me nog even weten wanneer je waar bent in Brasil! xx

  • 12 November 2012 - 21:46

    Pa:

    Hoi Jessie,

    Wat heb je weer veel beleefd zeg en het feestvieren ben je zo te lezen zeker niet verleerd. Misschien kan dat ook nog op je CV? Veel reisplezier in Uruguay en og een paar andere locaties in de laatste 5 weken. Geniet er maar van na al je weken van (saai) werken in dat hostel. Lieve groetjes, Marga en pa.

  • 12 November 2012 - 23:00

    Marjolein!:

    Hee lieve Jes, wat heerlijk om toch allemaal te lezen! Ben benieuwd wat je de komende 5 weken nog allemaal mee gaat maken, maar ben stiekem ook erg blij dat je over 5 weken weer thuis bent!
    Geniet van deze laatste tijd, maak er een bijzondere afsluiting van een bijzondere reis van!
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Rondreis Zuid Amerika!

Backpacken door Zuid Amerika!

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Uruguay!!

12 November 2012

Laatste dag in Buenos Aires!!

11 Oktober 2012

Baires

07 September 2012

Buenos Aires

17 Augustus 2012

Brazil!!
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 15123

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: