Brazil!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Brazil!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Brazil!!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

17 Augustus 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo!

Na 2 weken Brazilie zijn we weer terug in regenachtig Buenos Aires.
Na Cordoba hebben we de nachtbus naar Buenos Aires genomen waar we 2 dagen zijn geweest voordat we het vliegtuig richting Rio de Janeiro namen.

Rio is echt een hele mooie stad! En het weer was ook super! We hebben op 1 dag na, elke dag 30 graden gehad! Was een lekkere verandering na de kou van peru, bolivia en de regen in Buenos Aires!

We zijn natuurlijk naar Ipanema en Copacabana beach geweest. Was leuk om te zien! Het strand, de bergen, de torens van de stad en erachter de favelas. We hebben lekker aan het strand gegeten en de nationale cocktail, de caipirinha geprobeerd, erg lekker allemaal! Ook zijn we naar het beruchte Lapa geweest. De wijk met alle disco´s en barretjes enzo. Het was hier heel gezellig en druk op straat, met op verschillende punten waar mensen op straat Samba aan het dansen waren, erg leuk om mee te maken!

Na een paar dagen Rio zijn we naar Ilha Grande gegaan. Een super mooi eiland op 2,5 u rijden van Rio vandaan. De eerste dag hadden we alleen een beetje slecht weer met regen en onweer, maar gelukkig waaide het al snel weer over en was er alleen een strak blauwe lucht te zien! Hier hebben we elke dag aan het strand gelegen en gezwommen in mooi helder water. We zijn een keer met een watertaxi naar mendes lopes strand geweest, wat een van de mooiste stranden ter wereld werd genoemd. Er was ook een groot stuk jungle op het eiland waar je verschillende hikes door kon doen. We hebben veel vogels en wat aapjes gezien!

Er hing echt een eilandsfeertje op Ilha Grande, alles was heel relaxed en heerlijk weer. ´s avonds hebben we steeds lekker gegeten aan het strand met een drankje erbij. We sliepen in een Posada, eindelijk weer in een eigen kamer met tv en dvd speler, dus we hebben heel wat films gezien. We hadden een balkon met een hangmat, waar ik elke dag in lag..maar er ook een keer heel hard uitgevallen was :(
We hadden in de Posada een van de lekkerste ontbijten van de reis! Met elke dag verschillende fruitsoorten, cake, broodjes, cornflakes etc. Dus heb elke dag heel wat mango, ananas en watermeloen naar binnen gewerkt. Pieter is helaas niet zo´n ochtendmens, en kreeg ik maar een paar keer uit zijn bed gesleurd haha! Deze weken op Ilha grande en Rio voelden echt als vakantie voor ons. Wat raar klinkt want we zijn nu al 10 weken onderweg. Maar het was voor het eerst dat we echt konden relaxen, zonder de stress dat we weer verder moesten reizen, vroeg opstaan, activiteiten doen..En het heeft ons goed gedaan!

Na een kort weekje op Ilha Grande gingen we weer terug naar Rio. Hier hebben we een bezoekje gebracht aan Jezus op de berg. We konden helaas niet met het treintje naar boven, want toen we aankwamen was de eerst volgende beschikbare pas over 1,5u. We hadden geen tijd om te wachten want Pieter zou die avond naar een voetbalwedstrijd gaan. Maar je kon blijkbaar ook met een busje omhoog. Onderweg stopte je nog op uitkijkpunten over de stad en het beeld, dus dat was mooi meegenomen. Het was wel super druk op de berg maar het was erg indrukwekkend om te zien! En we konden Rio niet verlaten zonder het gezien te hebben dus het was de hele tocht wel waard.

Maandag vlogen we ´s middags weer terug naar Buenos Aires, waar we elke dag alleen maar regen hebben gehad. We hebben dan ook nog niks van de stad gezien, naast de buurt waar we slapen. Ik heb de tijd gebruikt om op zoek te gaan naar werk. Ik heb op hostelworld alle hostels van Buenos Aires opgezocht en heb ze allemaal een mail met mijn CV gestuurd. Binnen een dag had ik al 3 sollicitaties staan! Meer dan ik had verwacht! Ik heb deze 3 nu gehad en ik ben aangenomen als ik de baan wil, maar ik heb gezegd dat ik er nog over na zou denken want ik heb er nog 3 staan voor komende week. De hostels waar ik ben geweest waren 2 werk voor ontbijtservice. Dus niet echt wat ik zoek en maar 3 uurtjes per dag. 1 was wel recepcionistenwerk, maar het hostel sprak me niet echt aan. Dus ik wacht volgende week nog eventjes af...

Dit weekend zou het lekkerder weer worden dus dan gaan we zeker de stad verkennen. Pieter vliegt de 26e terug dus we hebben gelukkig nog even. Ook hebben we onderweg een aantal mensen uit Buenos Aires leren kennen waar we deze week nog mee gaan afspreken dus we vermaken ons nog wel!

Foto´s staan op facebook en ik hou jullie op de hoogte over de job hunt!
Veel liefs en een dikke kus! Jessie

  • 18 Augustus 2012 - 11:47

    Marjolein!:

    Wat leuk dat je meteen zoveel sollicitatiegesprekken hebt! Misschien niet je droombaan, maar in ieder geval fijn om te weten dat er werk is! En ik kan me dat vakantiegevoel goed indenken, doet me een beetje denken aan Guatemala, na 3 weken school een weekje strand, net of we toen pas vakantie hadden... we zijn verwend ;-) Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn! Nu nog mooi weer in Buenos Aires, dan is het compleet!! veel liefs!

  • 21 Augustus 2012 - 18:28

    Guido:

    Leuk weer om te lezen en hopelijk krijg je nog wat meer te zien van Buenos Aires! En succes met het vinden van werk! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Rondreis Zuid Amerika!

Backpacken door Zuid Amerika!

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Uruguay!!

12 November 2012

Laatste dag in Buenos Aires!!

11 Oktober 2012

Baires

07 September 2012

Buenos Aires

17 Augustus 2012

Brazil!!
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 15127

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: