de eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: jessie

Blijf op de hoogte en volg Jessie

01 Juni 2008 | Ecuador, Quito

daar ben ik weer! eerste weekje zit er op...heb t gevoel alsof ik hier al eeuwen zit..elke dag doe ik zo´n btje hetzelfde..de spaanse lessen beginnen om 08.30..ik zit samen met Hilde in een klasje..dus is wel gezellig..afgelopen week hadden we een lerares, Paola..maar deze week krijgen we weer een ander..erg veel heb ik niet geleerd..qua spaans dan.. wel veel over ecuador..we moesten spaanse teksten over ecuador hardop lezen en daarna vragen beantwoorden..heel simpel allemaal.. af en toe zaten er wel interessante teksten tussen..maar ook rare..bijvoorbeeld hoe de begravenis van een kind gaat:S

de lessen duren tot 12.30 daarna moeten we een half uurtje op het kantoor doorbrengen..en om 1 uur begint de lunch. we kunnen op kantoor lunchen voor 50ct per dag. er is een ecuatoriaans vrouwtje die elke dag kookt..meestal een soepje vooraf en dan een warm gerecht..erg lekker!

vanaf ongeveer 2 uur werken we op kantoor tot half 6..om eerlijk te zijn...ben ik t nu al zat! het duurt echt lang zo´n dag! deze week zijn we bezig geweest met een tour van adventure heart. dat is de tour van 2 maanden die we moeten begeleiden. we hadden het programma van de reis van februari, en deze moesten we aanpassen op de reis die in juli komt, en de vele spelfouten eruit halen. degene die het had geschreven was niet zo goed in engels!we zijn hier nu mee klaar..alleen nog een paar laatste aanpassingen..

verder moesten we vertaalwerk doen..wat anderen niet afgekregen..iets van het engels naar het nederlands vertalen..ook zijn we bezig geweest met reserveringen maken. ook voor de reis van adventure heart. we moesten alle hotels en maatschappijen een mail sturen...in het spaans..met de data en aantal personen dat we komen en of ze een confirmatie terug willen sturen..

deze week moet er ook nog veel gebeuren..we moeten de kosten voor de 2 maandse reis per dag berekenen..en dat is nogal een klus..ook moeten we ons inlezen en voorbereiden op de fox reis die we al 11 juni hebben. tis weliswaar een inwerkreis..maar we moeten ook een paar dagen voor onze rekening nemen.. en meteen daarna zal ik deze reis in mijn eentje begeleiden. het is een 3 weekse reis door heel ecuador..ik heb er erg veel zin in nu ik over alles aan het lezen ben!

deze week hadden we een paar keer uitstapjes met het bedrijf..op maandag was er na het werk een drankje en daarna salsa lessen. we zijn onder de spaanse les naar een lokale markt geweest waar we allemaal fruit mochten proeven.. en we hadden een cocktailles met erna pool en karaoke..er wordt dus veel georganiseerd voor de studenten..

dit weekend worden we waarschijnlijk naar de jungle gestuurd..we moeten weten hoe dat is..zodat we als we op kantoor zitten..dit dan ook aan studenten kunnen verkopen..lijkt me we erg leuk! we zullen zie hoe diep we de jungle in worden gestuurd..tis er iig allemaal erg basic zonder electriciteit..oow en ze zeggen dat er roze dolfijnen zijn..die wil ik wel eens ziek! ook zit het er vol apen,spinnen,slangen en kaaimannen...erg leuk dus haha!

Verder heb ik niet zo heel veel beleefd..ben erg druk geweest met lessen en werk..elke dag van half negen tot half 6..daarna meestal eten en naar huis..deze week was ik echt heel moe! gisteren onze eerste stappoging gedaan..maar het liep een btje mis..want ik was ziek geworden.. ben nu een btje beter...maar nog niet echt..begin nu last van mn buik te krijgen.hoop dat het snel weer over is..iig voordat ik de jungle in ga haha!

dankjewel voor al jullie berichtjes! en de smsjes! jaaaa ik kan ze wel ontvangen :D ik denk alleen dat ik ze niet kan sturen..want heb t wel geprobeerd..maar zijn denk ik niet aangekomen..alleen naar miguel wel...raar maar waar haha! dus..smsjes zijn welkom zijn altijd een leuke verassing om mn saaie kantoordag door te komen haha!

nou ik zal na de jungletour wel weer een berichtje plaatsen..hopelijk dan met spectaculaire foto´s..die van nu zijn niet zo bijzonder..zijn van de eerste dag met zon!! haha! we zaten op ons balkon wat te leren voor de reizen..en een mislukte foto van het huis..hij is een btje donker!

nou dit was het weer voor nu! alles gaat goed dus..op mn buik na dan..maarja...dat hoort erbij he! hoop dat alles in nederland ook goed gaat..en dat jullie ook lekker weer hebben! en hou me op de hoogte he!
xxxx

  • 02 Juni 2008 - 06:01

    Carla H.:

    Hoi Jessie,
    leuke school zit jij zeg. Nu zijn de dagen nog lang, maar straks wil je niet meer terug.
    Het zou leuk zijn als je ook eens bij de locals thuis kunt komen. Gaat dat ook lukken? wij reizen dit jaar vanuit Houten weer met een volle bus naar Taizé. Mogelijk komen we daar ook Ecuadorianen tegen.

  • 02 Juni 2008 - 07:18

    Megan:

    Hey Jessie!
    Zo te lezen gaat het goed met je. Lijkt me leuk om rondleidingen te geven joh! Ik las vandaag in de krant dat er in Quito een vulkaanuitbarsting geweest is?! nog last van gehad?
    Nou veel plezier en succes daar, ik lees je verhalen wel weer:P
    Liefs Megan

  • 02 Juni 2008 - 07:37

    Susane:

    Hola linda!! Qué chévere no que podemos mandar mensajes, yo sí recibo los tuyos, recibes también los mios? El Sebas y yo también podemos ahora, no sé como así pero creo que han cambiado algo en el servicio. Ese viaje al oriente suena super bien! ESpero las fotos :D. A cierto, el bar donde trabaja el Sebastian se llama 'monday blue'. Nos vemos el 17 de julio!! Cuidate!! T.Q.M.

  • 02 Juni 2008 - 09:36

    Joyce:

    Hey Jessie mooi dat het goed gaat! Vet lache dta je de jungle in gaat haha ben benieuwd naar je foto's;) En dat je je eigen rondleiding al door ecuador mag geven is ook vet! Zo te lezen ga je je wel vermaken daar! Veel plezier!
    Liefs

  • 02 Juni 2008 - 09:49

    Marjolein:

    He Jes!
    Leuk om te lezen waar je nu allemaal mee bezig bent! Kan me voorstellen dat de dagen lang duren, maar is ook wennen, is wel wat anders dan de NHTV in Breda! Wel leuk dat ze zoveel voor jullie organiseren en roze dolfijnen in de jungle?? Ik ben benieuwd!! Kijk nu al uit naar je volgende verhaal :)
    Have fun!
    Liefsxxx

  • 02 Juni 2008 - 13:09

    Pa En Marga:

    Heerlijk om je verhalen te kunen lezen. Je blijft er zelf wel vrolijk onder ondanks dat jullie al zo 'afgebeuld'worden. Knap hoor maar ik begrijp het wel, want als je weet waarvoor jullie nu saai op kantoor zitten; jungletocht, cocktails, gratis spaanse lessen, vreemde dieren (roze dolfijn?)!
    Ik hoop dat je niet erger last krijgt van je maag maar misschien helpt een inlands recept van vers slangenbleod wel tegen maagpijnen?
    De foto's zijn leuk maar we verheugen ons nu al op de komende foto's van je jungletocht (al of niet met slangen en een roze dolfijn).
    Jullie krijgen al heel vroeg heel veel verantwoordelijkheden. Dat jullie die waar kunnen maken is toch zeker een goede beoordeling van je stage waard. Toch moet je dit niet allemaal als toerist weten dat de reisbegeleiders nog zo onervaren zijn. Des te kanpper dat jullie dit zelf aandurven. Hou je haaks en tot het volgende berichtje,

    Liefs Pa en Marga.

  • 02 Juni 2008 - 18:58

    Margriet:

    Hee!
    Jullie vermaken je daar wel! Daar hoef ik me geen zorgen over te maken.. Die Spaanse lessen zijn vast een eitje voor jou;) En je moet daar een hoop verschillende taken doen, leuk! Kijk weer uit naar je volgende verhaal. Hier verder alles prima. Hoorde net dat mama in Sint Maarten langs komt:D JOEHOE!

    Veel plezier nog met die andere blonde chica en hoor snel van je!

    Liefs, x

  • 04 Juni 2008 - 12:40

    Jacqueline:

    Haa marktbesje!
    Joehoe ben blij dat ik nu je site weet. Heb net ff al je verhaaltjes gelezen :). Wat lijkt me dat ontzettend gaaf om die rondreizen te gaan doen. Vertel mij wat over lange dagen op kantoor :p... doe ik hier 6 maanden. Maar je hebt wel een schitterend vooruitzicht :D!
    Maar goed Jes. Heel veel plezier in de jungle! Ik zal m'n buddy flipper bellen ofie z'n roze matties een dansje wil laten doen op de rivier als jij er bent :p. Haha. Alle gekheid op een stokje... enjoy!!
    xxx amiga pirata

  • 06 Juni 2008 - 16:36

    Rafaella:

    Heeeey!
    Heb je je draai ondertussen een beetje kunnen vinden?
    Leuk joh de jungel in gaan! Moet alleen niet denken aan die enge beesten haha. Ben benieuwd naar de foto's!
    Have fun en ik wacht vol spanning op je volgend verhaal :)
    XXX

  • 08 Juni 2008 - 11:58

    Stella:

    heee Tarzan! (of jane?)
    Oeeh hoe stoer dat je de jungle in gaat ! (H)
    de dagen klinken idd heel lang, maar ik weet zeker dat het daarna wel leuker word :P
    ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's en verhalen!
    xx Stella

  • 11 Juni 2008 - 08:46

    Laura:

    Hola!
    Ik ben sinds 2 maanden terug uit Ecuador, en via waarbenjij.nu kwam ik op jouw weblog terecht, leuk om het zo te zien! Zeker het studentenhuis, want daar heb ik ook gezeten! Ik had Spaanse les bij Ecole! Dus doe Annet maar de groetjes van mij, dan weet ze het hoop ik nog wel!
    Laura en Pauline zitten ook op de bovenverdieping toch? kijk, die ken ik dan ook weer!
    Kleine wereld, en dat dan allemaal in Ecuador!
    Ik zag dat je er nog een tijd zit, geniet ervan! Doe dat echt, want ik heb zelf niet genoeg genoten van de 3 maanden dat ik er zat, en daar heb ik nu een beetje spijt van!
    Succes met alles! En ik kom binnekort weer eens even kijken op je profiel!

    Hasta Luego, Laura!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2008

Galapagos!!

29 Juni 2008

de eerste reis

10 Juni 2008

Back from the bush!!

01 Juni 2008

de eerste week

25 Mei 2008

Eerste dagen in Ecuador
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 15134

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: