Eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Ecuador

Door: jessie

Blijf op de hoogte en volg Jessie

25 Mei 2008 | Ecuador, Quito

Heeeeyy

daar is mn eerste berichtje dan vanuit t verre ecuador!Vrijdag ochtend erg vroeg vertrokken op weg naar t vliegveld. Om 6 uur was hilde er ook en gingen we inchecken. was nog een gedoe omdat we geen visum hadden,en je eigelijk als toerist maar 3 maanden mag blijven.maar tis met een goede smoes toch goed gekomen.Nog even ergens gezeten om wat te eten, wat er bij mij dus echt niet in ging zo vroeg.Was blij dat mn moeder er was en marjolein! tnx meid! echt lief dat je er was zo vroeg! bedank je vader ook nog maar een keer van me, dat ie zo gek was om je zo vroeg naar schiphol te brengen!
nou...toen was t zover...t afscheid nemen en door de douane..Robbert, de vriend van hilde was er ook,hij gaat ook voor half jaartje weg,maar dan naar australie!dus hij kom ook gewoon mee door de douane..

om 8 uur ging de vlucht naar madrid..en het was een ramp!! wat een turbulentie, heb t nog nooit zo erg gehad..was vet misselijk maarja..gelukkig duurde de vlucht maar 2,5 uur..aangekomen in madrid hadden we 1,5 uur om over te stappen naar de volgende vlucht.tis daar super groot dus moesten met een metro naar een ander deel..om 12.15 ging t vloegtuig richting quito! was best relaxte vlucht..maar duurde wel lang, 11 uur. we kwamen 16.15 lokale tijd in quito aan.het is hier 7 uur vroeger. quito ligt op 2850 meter hoogte tussen de vulkanen. het heeft 2 miljoen inwoners en is ongeveer even groot als de randstad!
nou ik op zoek naar mn koffer, hij is knalgroen,dacht dan zie je m makkelijk tusse alle koffers,maar zal je net zien,had iedereen zn koffer geseald met mooi knalgroen plastic! dus was ik degene die moest zoeken!

Hilde en ik werden op het vliegveld opgehaald door onze begeleidster en werden naar het apartement gebracht.we zitten samen op een kamer. het is een leuk apartement met een woonkamer, keuken, 2 douche en wc en nog andere nederlandse huisgenoten, alhoewel ik die niet echt veel heb gezien..
aangekomen ik het apartement,k mijn tas uitpakken..en schrik me rot! ik kon mn moneybelt nergens vinden! hij is gestolen met 400 dollar erin!!! ik heb geen id hoe of waar..maar hij is weg! dat was wel even klote! kut kut kut! lekker begin is dat! al mn zuur verdiende centen gestolen! niks aan te doen..maar vind mezelf wel erg zielig hoor! en dat de eerste dag! snik snik..gelukkig is het leven hier niet duur, maar de eerste 1,5 maand verdien ik nog niks..dus zal erg zuinig aan moeten doen..dit had ik natuurlijk niet ingecalculeerd...400 dollar!! aaahh..okee niet meer aan denken haha!
die avond hebben we niet veel meer gedaan, want we waren moe van een lange vlucht..

zaterdag...was al om 6 uur ´s ochtend wakker! dat krijg je met zo´n jetlag..we zijn eerst gaan internetten..daarna wilden we opzoek naar een bank..ik had dus geen geld meer, maar had nog traveler checks..dus dacht dat ik die mooi kon omwisselen..wij in de lonely planet een bank zoeken..daar konden we wel heen lopen..kwamen we daar..kon je geen traveler checks wisselen, werden we doorgestuurd,kon t ook niet, uiteindelijk werden we naar een groot winkelcentrum gestuurd waar het wel zou kunnen..maar nee, alweer pech!

die ochtend hadden we ook een probleempje met de koffer van hilde..hij zat op slot en we wisten de code niet!!owow hoe krijg je die nou open.gelukkig was in het winkelcentrum een tassen winkel.dus wij uitleggen dat de koffer op slot zat en niet open ging..kregen we een adres waar we maar naartoe moesten.wij eerst in een taxi naar huis om mn pinpas op te halen, en de koffer en in een taxi naar het adres..maar blijkbaar was het verkeerd geschreven want de chauffeur kon het niet vinden! na lang zoeken toch gevonden en stonden binnen 5 minuten met een geopende koffer weer buiten!ging super makkelijk..die mevrouw keek onder het slot en kon zo blijkbaar zien wat de code was...dus voor iedereen die koffers wil stelen..dat is de truc! erg veilig dus!

wij weer trug naar het apartement. oohjaa we hebben ook nog het slot van onze slaapkamerdeur gemold toen hij klem zat en we hem moesten intrappen!mm ben benieuwd wat ze daarvan op kantoor zullen zeggen! hilde is ook een hanger van haar ketting kwijt..al met al..alleen maar pech! het was nog super vroeg,omdat we natuurlijk zo vroeg waren opgestaan..dus gingen we nog even op onderzoek uit.eerst even pinnen want zonder geld kan je zelfs hier niet leven. we gingen op zoek naar een incamarkt..was leuk,maar erg commercieel. we hebben er armbandjes gekocht om ons geluk te brengen..want dat hebben we wel nodig!! al dat ongeluk is niet leuk meer..
het was pas 2 uur en het begon kei hard te regenen..jaja t weer is hier niet al te best op 2850 meter hoogte..we zijn een cafetje in gevlucht en hebben daar lang gezeten totdat het droog was. toen zijn we nog naar een supermarkt gegaan waar ze echt alles hebben! dus even inkopen gedaan en toen naar huis en weer vroeg onder de wol..het is hier ´s nachts echt koud!!is wel even wennen.

zondag was het plan om het oude gedeelte van quito te gaan verkennen..uiteindelijk werden we later wakker dan verwacht dus een beetje vertraging opgelopen..de oude stad schijnt het enige mooie gedeelte van quito te zijn.er is helaas niks meer te zien van de inca´s, omdat toen de spanjaarden kwamen en de inca´s doorhadden dat ze het niet konden opnemen tegen de spanjaarden, ze de hele stad in brand hebben gezet.dus er waren heeeel veel kerken te zien die door de spanjaarden gebouwd waren.

we kwamen aan bij de basiiliek, die was echt groot! hij was versierd met dieren! wat wel erg vreemd is voor een kerk.er waren onder andere schildpadden,leguanen en tapirs! daarna zijn we doorgelopen naar plaza grande, waar we op tijd waren want er was net een processie bezig! verder hebben we nog een kerk gezien die vanbinnen met 7 ton goud is versierd! en vele andere plaza´s en kerken. jammer genoeg konden we nergens naar binnen want het was zondag dus bij vele was er een mis aan de gang..
maarja, ik denk dat ik er met mn tour nog wel binnen zal komen. maar wel fijn dat ik er nu al een keer ben geweest dat ik straks iig niet verdwaal! ook zo voor schut, als je de eerste dag met je groep al meteen verdwaald!
ook nu begon het weer te regenen, dus wij weer schuilen.we hadden een vitaminico genomen, een vruchtendrankje met allerlei soorten vruchten erin..erg lekker en erg veel! na onze vitamintjes weer binnen te hebben gingen we weer verder.

nadat we het meeste wel gezien hadden gingen we weer trug naar huis. het was nog erg vroeg en besloten het beste van onze laatste vrije dag te maken, en gingen weer naar het grote winkelcentrum.we dachten dat we de weg nu wel wisten en wel konden gaan lopen...mmm was toch best ver en enge weg..maar hadden het gevonden..super veel winkeltjes en alles echt heeeel modern.en..ik heb een mobieltje gekocht! voelde me toch wel kaal zonder mobiel..en miste de gemiste oproepen van miguel..dus ja..dan maar een mobieltje..ging vet vaag in de winkel..toen we alleen om info kwamen vragen gingen ze al gelijk het doosje openen en mobiel laten zien..het was 54,80 dollar..dus ik gaf 60 dollar..en kreeg 10 trug :s echt raar..die gast kon gewoon niet tellen..maarja beter voor mij, was ie dus maar 50 dollar! mijn nummer is 593-84693282..berichtjes zijn welkom ;)
en voor degenen die naar een adres vroegen.dit is het adres van het bedrijf als je mijn naam vermeld kan je daar post naartoe sturen:

Ecole Travel Ecuador
Lizardo Garcia E6-15 y Juan Leon Mera. Quito Ecuador.

Na het shoppen zijn we gaan eten. het was ondertussen al half 7. we zijn bij een mexicaans restaurantje gaan zitten voor onze eerste echte maaltijd in ecuador..tot nu toen hadden we alleen brood gegeten. we bestelden een burito, nou..was erg smakelijk..ahum...we waren even vergeten hoe de bonen hier smaakten..frijoles zijn niet aan te raden.erna nog een koffie toe genomen, die ook niet te drinken was! dus was een lekker begin van eten in ecuador haha! maar op zich hebben we vandaag niet echt pech gehad..dus wie weet hebben de armbandjes toch wel geholpen!

maandag begint onze eerste echte dag. we hebben van half 9 tot half 1 prive spaanse lessen, en erna moeten we naar kantoor. heb nog geen id wat we daar moeten doen. waarschijnlijk inlezen over de reizen, want de eerste reis zal al 11 juni zijn. het is allemaal erg spannend en heb er super veel zin in..
heb ook geen last van hoogteziekte gehad, waar ik erg blij om ben..maarja..wat niet is kan misschien nog komen..

dankjewel voor alle lieve berichtjes..doet me goed om te lezen.. ben nog maar net weg..maar voel me hier al prima thuis.noujaa dit verhaal is wel erug lang geworden..dus ik brei er maar een eind aan...foto´s volgen nog.. want was eerst bij een cafe waar je je memory card kon geven, maar we moesten verplaatsen want hij ging sluiten en zitten nu bij een waar je je kabel moet hebben..die ik natuurlijk niet mee heb..dus op foto´s eventjes wachten..waarschijnlijk maandag wel eventjes tijd. maar voor wie alvast een voorproefje wilt van de oude stad van quito kijk op www.hildehoornenborg.waarbenjij.nu zij heeft wel al een paar foto´s geplaatst..nou ik duik mn bedje in..morgen fris zijn voor de spaanse lessen..zal ik eens even laten zien wat ik al kan dankzij miguel haha! heel veel kusjes vanuit het koude Quito...jaaaa lach maar! tis daar zeker lekker warm! besos a todos!

  • 26 Mei 2008 - 04:16

    Hilde:

    moeha lekker zeiken :D

  • 26 Mei 2008 - 06:12

    Constance:

    Hoi Jessie,

    Leuk dat ik ook op jou mailing lijst sta.
    Heel veel plezier bij deze "studie" reis.
    Nu even geen tijd om verder te kletsen, ben ook weer net terug op mijn werk (mail adres van mijn werk) van een weekje griekenland. Wordt vervolgd.
    Veel plezier en groetjes van Constance

  • 26 Mei 2008 - 08:38

    Pa En Marga:

    Hoi Jessie,

    Je hebt ons weer helemaal bijgepraat. Wat hebben jullie in die paar dagen al een boel indrukken opgedaan zeg. Tja, de knaller is natuurlijk dat je , hoe klassiek, al meteen bestolen bent van je gespaarde geld. Klote, maar ook wel erg voorspelbaar en dit moest toch wel te voorkomen zijn geweest door het altijd dragen van je moneybelt onder de kleding op je lijf. Maar ja je bent moe en verreist, op nieuw terrein en zoekend en dus even minder gefocused. Daar, naar twee van die vers gearriveerde westerse toeristen, lopen 'ze' op te wachten. Positief: Je eerste doorleefde advies aan de komende deelnemers van de door jou te begeleiden reizen is al duidelijk!
    Ik hoop dat inderdaad de armbandjes verder geluk zullen brengen, zo te lezen is dit al het geval.
    Lieve Jessie, blijf schrijven zodat we kunnen meegenieten van waar jij allemaal van gaat genieten.

    Kusjes, Marga en Pa.

    P.S. echt warm is het hier nu ook weer niet, ook regent het weer na ee paar mooie weken.

  • 26 Mei 2008 - 10:26

    Rafaella:

    Hey meis!
    Welkom in Ecuador! Nu heb je alle pech gehad, het kan alleen maar beter worden! Leuk dat je al wat hebt gezien van de stad.
    Je kan zeker een berichtje op je mobiel verwachten :)
    Meissie, heel veel plezier daar, doe voorzichtig en schrijf snel weer een verhaaltje!
    Dikke kus

  • 26 Mei 2008 - 12:11

    Marjolein:

    Pap vond het geen probleem hoor, hij heeft nog een lekker ontbijtje van me gehad :)
    Lang verhaal, leuk! zoveel mogelijk schrijven he, zeker nu je nog in Quito zit, als je straks op reis bent zal het wat moeilijker gaan!
    Trouwens, heb je het berichtje op je telefoon ontvangen??
    Succes met alles, groetjes aan Hilde!Dikke knuffel uit het ook al koude Holland, Mouse

  • 26 Mei 2008 - 15:20

    Gerda:

    Ha die Jessie!
    Geniet maar van je vrije dagen daar.
    Je doet er in ieder geval heel veel levenservaring op.

    Groetjes

  • 26 Mei 2008 - 18:07

    Carla H.:

    Dag Jessie,
    je had veel pech, maar je blijft lachen; dat is de houding waarmee je ver komt in de wereld en wat een kans om te genieten zonder je moneybelt. Geniet ervan en succes met je lessen Spaans.


  • 26 Mei 2008 - 18:31

    Susanne:

    Heey meis! bienvenida a Ecuador!! Me alegra que te gusta, aunque te han robado toda la plata y la comida te parece un poco fea.
    Me gustaria mandarte un mensaje a tu celu pero no es possible. No se recibe los mensajes que mandes desde Europa.
    Veo que ya has vivido muchas cosas típicas de allá, como la lluvia, la profesionalidad de los vendedores, el frio en la noche y los jugos ricos. Prepárate para mucho más de eso y nos veremos pronto!!

    disfruta, y cuidate!!!
    Te quiero mucho
    Susanne

  • 27 Mei 2008 - 10:21

    Mitch:

    Heej Jessie!

    Jeetje wat heb jij in 'n korte tijd 'n hoop (pech) meegemaakt! Maarja.. its part of the adventure..!
    Goed om te lezen dat alles nu 'n beetje goed gaat en heel veel succes!!

    Groetjes,

    Mitch

  • 27 Mei 2008 - 19:37

    Canariño:

    ¿como va todo por ahí? espero que genial, y que estes aprendiendo una barbaridad de cosas, tambien decirte que me encantan las fotos ,asi que pon todas las que puedas!!!!!!!
    te quiero cariño

  • 27 Mei 2008 - 20:04

    Maartje:

    Leuk alles te lezen wat je al gedaan hebt!
    Marie-Elise heeft het nog steeds over "tantie Hesse ver land".
    Oja, misschien moet je niet je telefoonnummer op internet zetten!!! Als je jouw naam googled kom je nl op deze site en wie weet krijg je straks wel rare toeristen die verliefd worden op de charmante reisleidster ofzo. Of kun je je site zo maken dat alleen mensen die aangemeld zijn je blog kunnen lezen, net als bij Hyves?.
    Succes, liefs,

    Maartje

  • 28 Mei 2008 - 08:06

    Guido:

    Hey Jes! Hoe gaat het er nu mee? Lekker saai op kantoor of mag je wel leuke dingen doen? Klote van dat geld zeg. Nu geen pech meer? Foto's zien er goed uit, vooral die basiliek. Als je mooie historische zaken tegenkomt vooral blijven posten :p

    Veel plezier en succes in ieder geval en hou ons maar op de hoogte!

    xx Guido

  • 28 Mei 2008 - 18:42

    Constance:

    zo even op mijn gemak heel je verhaal kunnen lezen, Hoe kan je nu zovel pech hebben! Je moet maar zo denken het kan alleen maar veeeeel beter worden. Lieve Jessie, pas goed op je zelf en heel veel plezier daar.Ben wel een beetje jaloers hoor, zulke mooie reizen maken zo jong al, die ervaringen vergeet je je hele leven niet meer! Dus maak er wat van! Groetjes Constance

  • 29 Mei 2008 - 16:24

    Mama!!!:

    Nou dat was wel pech hebben gelijk de eerste dag! Ik ben maar de actie "Help Jessie Haar Stage Door" gestart want nu zal je wel heel krap zitten totdat je je eerste stagevergoeding krijgt! Als iedereen nou een paar eurootjes stort.......8755546
    Hoe is het op Spaanse les,en kan je je goed verstaanbaar maken overal? En is het slot op de deur nu weer gemaakt?Anders ben je straks nog meer kwijt! Leuke foto's meisje,veel plezier!!!!

  • 01 Juni 2008 - 11:23

    Marga:

    Hoi Jessie,
    Leuk om je verhaaaal te lezen.
    Je geeft me een geweldig inkijkje in een totaal andere wereld en ook je dagelijkse bezigheden.
    Ik hoop en denk ook wel dat de nieuwe indrukken een oorzaak zijn van je vermoeidheid en dat je straks nergens meer verbaasd over zult zijn, en er gewoon voor gaat, alhoewel ik wel vind dat ze je in een korte tijd een grote verantwoordelijkheid geven.
    Naast deze reactie op jouw doen en laten heb ik je ook nog een mailtje gestuurd op je persoonlijke mail.

    Lieve groetjes,

  • 01 Juni 2008 - 15:28

    Stella:

    heee Jessie!
    had je mijn smsje al gehad? wat een mooie foto's, alleen die lucht, die is wel érg donker zeg :O
    ik ga je nu een mailtje sturen, in het spaans, als het me lukt hahaha ;)
    Heel veel succes verder en plezier!
    en post snel weer een nieuw bericht:)
    xxxx (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2008

Galapagos!!

29 Juni 2008

de eerste reis

10 Juni 2008

Back from the bush!!

01 Juni 2008

de eerste week

25 Mei 2008

Eerste dagen in Ecuador
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 15139

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: