Galapagos!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Galapagos!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Galapagos!!

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Jessie

08 Augustus 2008 | Ecuador, Quito

Halloooo

Nou het heeft even geduurd hoor maar daar ben ik dan weer! Ik heb ondertussen nog een reis gehad en en en!!! Ik ben naar de Galapagos eilanden geweest! Was echt een geluk dat ik mocht gaan! Eerst zou er een ander meisje gaan maar die had problemen met haar paspoort, dus toen werd mij gevraagd of ik wilde gaan en dan hoefde ik alleen de vlucht en de entree te betalen, nou daar hoefde ik natuurlijk niet over na te denken!! Dus ik de volgende dag vroeg t vliegtuig in op weg naar de Galapagos. Toen ik daar aankwam moest ik eerst nog met een bus en een ferry om bij het startpunt aan te komen. We gingen eerst naar het Darwin center, waar alle schildpadden zijn, en ook lonesome George! Nou die schildpadden zijn huge!! echt niet normaal! Na dit schildpadden avontuur gingen we aan boord van de boot. het was een zeilboot Encantada genaamd. De trip duurde 5 dagen. Elke dag bezochten we verschillende eilanden en elk eiland had andere dieren. behalve de zeeleeuw was overal present. Ik heb zelfs met een baby zeeleeuw gesnorkeld! Het was echt heel mooi, witte stranden, blauwe lucht, turcoise zee. alleen jammer van de misselijkheid haha! eten en varen ging nooit echt goed samen bij mij. Je hoefde je vork niet naar je mond te brengen want dat deed hij vanzelf al door het schommelen van de boot. De laatste dag ook nog aangevallen door een zeeleeuw!! We liepen ´s ochtends over een strand waar natuurlijk weer zeeleeuwen waren. En blijkbaar hadden ze last van een ochtendhumeur. Als je voorbij liep begonnen ze een beetje raar naar je te kijken met af en toe een brul. Het was ook nog eens na 3 maanden bijna de tijd om te paren dus de hormonen gierden door het lijf. Ik over rotsen lopen om ze zoveel mogelijk te ontwijken, maar het mocht niet baten. Een harde brul van zo´n mannetjes zeeleeuw en een duik naar mn voet en jessie lag tussen de rotsen te gillen. Daarna vond ik die beestjes toch niet meer zo lief! Het was echt een once in a lifetime ervaring om zo dicht bij alle dieren te komen. Ik heb er echt genoten en ik hoop dat de foto´s vanzelf spreken hoe mooi het was!
ik laat snel weer wat horen!!
kusjesss!!!

  • 08 Augustus 2008 - 23:00

    Gerda:

    Wat een prachtige foto's! Wat ben je toch een geluksvogel dat je mee kon naar de Galagapos eilanden. Die grote schildpadden............dat lijkt me echt geweldig om daar zo dicht bij te komen.Dit avontuur nemen ze alvast niet meer af! ;)
    Over 3 weken is ons Chrissy weer thuis, die heeft ook van alles meegemaakt. De groetjes uit Schijndel!

  • 09 Augustus 2008 - 08:50

    Marjolein!:

    Hee meiske,
    wat super, om dit mee te kunnen maken! Je zou haast niet geloven dat die schildpadden echt zijn, zo groot!!
    Je ziet er ook goed uit, fijn om weer eens een berichtje te lezen :)
    Liefs, Marjolein

  • 09 Augustus 2008 - 11:13

    Guido:

    Hey daar schwester van me! je was inderdaad een tijdje stil! Ben je nou eigenlijk wel of niet per sms ofzo te bereiken, want die hyveskrabbel die ik had geplaats haalde weinig uit.. Maar supermooiverhaal met die zeeleeuwen, haha die grote pikte t zeker niet dat je met zn zoon had gezwommen :p Maar heb je al je eigen reis gehad die je moest begeleiden? Veel plezier nog he! XXX

  • 13 Augustus 2008 - 11:52

    Masja:

    He Jesje,

    Wat een mooie foto's! Heb je nog verwondingen overgehouden van die zeeleeuwen hihi?? Rare beesten.

    We missen je hier wel hoor!! Succes nog met de reizen..

    Knuffels Masja

  • 14 Augustus 2008 - 15:02

    Carla H:

    Hé Jessie,

    Super zo'n reisje. En wat een prachtige foto's. Je wil starks niet meer thuiskomen. Wat is de wereld toch mooi! Geniet ervan.
    CC

  • 19 Augustus 2008 - 19:37

    Rafaella:

    Heey meis!

    Wat zijn die schildpadden groot!!! En ik zie t helemaal voor dat jij op de vlucht bent voor zeeleeuwen :)
    Ziet er wel prachtig uit allemaal.
    Ik heb eindelijk een kamertje in Hasselt dus als je terug bent kun je weer een tripje naar het buitenland voorbereiden ;)

    Veel plezier!

    Kus

  • 26 Augustus 2008 - 08:22

    Pa En Marga:

    Ook wij zijn net terug van een reis, maar ja aan jouw piekervaring kunnen wij toch niet tippen hoor! Ons meest wilde 'beest' wat wij zagen was een eekhoorn direct naast onze stacaravan. Jouw foto's laten unieke beelden zien van een legendarische eilandengroep. Je hebt opnieuw vele avonturen beleefd en die neemt niemand je nog af.
    Lieve meid, het was fijn dat je af en toe belde tussendoor, want deze weblog was wel een hele lange tijd aan het wachten op nieuw materiaal.Geniet nog even verder nu het nog kan.......

    Lieve kusjes,

    Marga en Pa.

  • 30 Augustus 2008 - 03:41

    Jacqueline:

    Haa Jungle Jane... ofja, moet nu eigenlijk een andere naam voor je bedenken he! How about Lucky Bastard?! :p haha
    Wat fantastisch man, zit je gewoon op de Galapagos Eilanden! Niet dat ik wat te klagen heb, maar de Galapagos! Prachtige foto's! Blijven genieten meid!
    xxxx Jacq

  • 05 September 2008 - 13:39

    Stella:

    hee Jessie!
    wat ziet het er mooi uit daar zeg! en die zeeleeuwen haha die zijn echt grappig :D
    je komt al bijna weer thuis, ik heb je wel gemist hoor, maar heel jammer voor jou..!:O
    dikke kus,
    Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2008

Galapagos!!

29 Juni 2008

de eerste reis

10 Juni 2008

Back from the bush!!

01 Juni 2008

de eerste week

25 Mei 2008

Eerste dagen in Ecuador
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15135

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: