Laatste dag in Peru! - Reisverslag uit Puno, Peru van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu Laatste dag in Peru! - Reisverslag uit Puno, Peru van Jessie Meersbergen - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Peru!

Door: Jessie

Blijf op de hoogte en volg Jessie

24 Juni 2012 | Peru, Puno

Hallo!

Super bedankt voor jullie berichtjes! Echt leuk om te lezen! Het is alweer onze laatste dag in Peru, het is echt snel gegaan!

Na Huacachina zijn we naar Nazca gegaan, waar de bekende Nazca lijnen liggen. We hebben hier wat door de stad gelopen, en pieter is naar de kapper geweest! Haha, wat een ervaring was dat! Die man pakte gewoon een kammetje en een schaar en begon in het wilde weg te knippen! Dus pieter heeft er een heel nieuwe look aan over gehouden! De volgende dag zouden we maar een uitkijktoren gaan vanwaar je een deel van de lijnen zou kunnen zien want over de lijnen vliegen lag niet in ons budget. Maar helaas voelde ik me die volgende dag niet lekker en konden we hier niet naar toe. We zouden die avond om 22.00 de nachtbus naar Arequipa nemen. De rit duurde ongeveer 10 uur.

Rond 8u ´s ochtends kwamen we aan op de busterminal en gingen we naar het hostal. Het was helaas te vroeg om in te checken dus moesten we wachten op het terrasje. Rond 11u mochten we de kamer in en ik ging gelijk naar bed, bleek dat ik 38,6 graden koorts had.. vandaar dat ik me niet lekker voelde! Die dag ben ik in bed gebleven en is Pieter er op uit gegaan om eten en drinken te halen. We hadden gelukkig een tv op de kamer en er was een Band of Brothers marathon bezig dus ik hoefde me niet te vervelen.

De volgende dag voelde ik me wat beter en had ik geen koorts meer dus zijn we Arequipa gaan verkennen. Een erg leuke stad! We zijn naar het klooster van Santa Catalina geweest, dat was een soort stad binnen de stad, heel mooi om te zien! Verder was het wel tijd om een keer de was te doen en hadden we bustickets voor Cuzco gekocht.

17 juni moesten we voor 11u uitchecken en wachten tot we om 20.00 de bus naar Cuzco hadden. Ik had die nacht weer koorts gekregen en het ging niet zo goed met me, maar de kamer was gereserveerd dus moesten we eruit. Ik ben in het hostal op een bankje gaan zitten hopend dat het beter zou gaan, maar dat was niet zo dus besloten we de busrit naar cuzco om te zetten naar de volgende dag. Ik begon die dag maar aan de antibiotica om sneller beter te worden. We konden rond 17u in een kamer die leeg werd gemaakt voor ons dus kon ik weer lekker liggen. We besloten die avond voor het eerst in Peru te gaan koken. Niks bijzonders, een beetje rijst.. waren we halverwege..hield het gas ermee op! hadden wij weer! Moesten we 45min wachten tot mannetjes kwamen met een nieuwe gastank. De smaak werd er in ieder geval niet beter op haha!

Gelukkig ging het de volgende dag beter en hebben we rustig aan gedaan tot we om 20u met de bus naar Cuzco zouden gaan. Deze duurde ongeveer 9,5 uur. Ik had geen oog dicht gedaan, weet niet waarom..maar had wel een mooi uitzicht ookal was t ´s nachts. We kwamen rond half 6 in Cuzco aan en zouden met een taxi worden opgehaald door het hostal waar we hadden geboekt. Maar we zagen niemand staan met een bordje met onze namen! Ik was zo dom geweest om niet de straat van het hostal te onthouden dus we konden ook niet een andere taxi nemen er naar toe. We hadden wat rond gevraagd en niemand leek het hostal te kennen wat ook vreemd was. het was ook nog zo vroeg dat internetcafe niet open was, dus we konden het ook niet opzoeken. We besloten maar een taxi naar t main plein te namen en daar te zoeken. Maar de taxi chauffeur had een ander plan. Hij bracht ons naar de toeristenpolitie en daar moest ik het adres vragen.na heel lang wachten kregen we een adres (waarvan ik zeker wist dat het m niet was) en gingen we daarheen, bleek het m natuurlijk niet te zijn. Ik had t n btje gehad. t was nog zo vroeg en ik had niet geslapen, dus was er klaar mee. We gingen naar plaza d´armas waar we gelijk door een mannetje werden aangehouden die een hostal aanbood. 2x zo goedkoop als waar we heen wilden dus deden we het maar. Het was helaas niet het beste hostal waar we hebben geslapen en volgens pieter hadden wij de koudste kamer in cuzco. Het beloofde warme water deed t niet en ook de wifi liet t afweten, we moesten zelfs eigen wcpapier kopen! Maar goed, wat wil je voor 40 sol per nacht (12,50)
Na nog even geslapen te hebben gingen we Cuzco in, hier was een soort parade gaande van schoolkinderen in klederdracht de dansjes opvoerden. Erg leuk om te zien.

20 juni hebben we verschillende kerken in cuzco bezocht en zijn we naar een inka markt gegaan waar pieter eindelijk een alpaca vest had gekocht die hij al sinds dag 1 graag wilde. Nu was er ook weer een parade gaande, nu van wat ouderen, maar was ongeveer hetzelfde. Die avond was er het feest van ´licht en geluid´. Er was een optrede gaande en later een vuurwerkshow. Heel Cuzco was hiervoor uitgelopen! Duizenden mensen op het plein! Wij zaten in een restaurantje op een balkon dus konden het goed zien. Toen er een groepje mannen het podium op kwam die Cumbia dansten en zongen gilden de serveersters hun longen uit het lijf!

21 juni werden we om 16.u met een taxi naar Ollataytambo gebracht. Hier hadden we om 19.u de trein naar Aguas calientes, vanwaar we naar Machu Picchu zouden gaan! De trein was ook een hele belevenis, het schommelde aan alle kanten en we moesten heel vaak stoppen om andere treinen te laten passeren. Maar we zijn er gekomen! Hier werden we opgehaald door het hostal en na wat gegeten te hebben gingen we gauw slapen want de wekker stond om 4.55

De grote dag was aangebroken dat we naar Machu Picchu zouden gaan! om 5.15 zaten we aan het ontbijt en een half uurtje later begon onze tocht. Het zou 20min lopen zijn tot de brug waar een controle post was. Hier werd ons paspoort en entree kaartje gecontroleerd en mochten we verder. Vanaf dit punt zou het 1 tot 1,5 uur klimmen zijn. Het was best zwaar, we moesten 400 meter klimmen, tot 2400 meter hoogte en hadden wel honderden tredes van verschillende hoogtes gehad, maar het was het waard!! we hadden een 3uur durende tour wat wel leuk was want we hadden tot nu toe nog niet veel uitleg bij dingen gehad, dus een beetje geschiedenis kon geen kwaad! Na de tour zijn we terug naar de ingang gegaan en hebben wat gegeten en gewacht tot de ergste drukte weg was. Rond 14u zijn we weer terug gegaan en hebben alles nog rustig nagelopen, waarna we ergens in het gras naast een lama zijn gaan liggen en van het uitzicht gaan genieten. Rond 16u gingen we de vele trappen weer naar beneden, nu ging het gelukkig wat sneller maar na zo´n dag was ik wel kapot! de trein terug naar Ollataytambo was pas om 21.30. van daar moesten we nog met een klein busje terug naar Cuzco. gelukkig ging dit goed en hoefde ik niet over te geven zoals de jongen achter me! We waren pas rond 1u terug in het hostal.

Na weer een kort nachtje werden we om 7.20 opgehaald om naar de busterminal te gaan. De bus naar Puno duurde ongeveer 7u. Puno zelf vind ik niet zo spectaculair, en alles is er vergeleken met andere plaatsen best duur! We zijn maar vroeg gaan slapen want vandaag moesten we ook al om 6u op. We werden om 7u opgehaald voor een excursie naar het titicacameer! We gingen eerst naar de drijvende eilandjes van de Uros, waarna we 2uur moesten varen en naar het eiland Taquille gingen. Hier hebben we gewandeld en geluncht waarna we weer 2,5u terug moesten varen. Het meer van titicaca is echt heel mooi als de zon erop schijnt, en het is bijzonder hoe de mensen daar leven. Leuk om gezien te hebben!

En nu is alweer onze laatste avond in Peru aangebroken. Morgen gaan we met de bus naar Copacabana, aan de Boliviaanse kant van het Titicacameer.
Ik ben benieuwd hoe Bolivia zal zijn, ookal denk ik dat het ongeveer hetzelfde zal zijn qua mensen. We hebben van veel reizigers gehoord dat Bolivia nog mooier is dan Peru!

Ik zet weer foto´s op facebook!!
Veel liefs, Jessie

  • 25 Juni 2012 - 05:33

    Marjolein!:

    He Jessie en Pieter, wat leuk om zo op de hoogte te blijven van alle bijzondere dingen die jullie meemaken! Goede reis naar Bolivia, ik ben benieuwd wat daar voor verhalen uit gaan komen! Liefs Marjolein

  • 25 Juni 2012 - 06:50

    Gerda:

    Pieter en Jessie, ik heb de foto's gezien en jullie hebben idd al heel veel gezien daar. Het lijkt me dat dat dorpje met die hutjes heel indrukwekkend was! Geniet van jullie komende dagen! Groeten van Jos en Gerda.

  • 26 Juni 2012 - 10:36

    Guido:

    Fijn dat het goed gaat en mooi verhaal. Met een intrigerend stukje helemaal op het laatst.. Groeten aan Lola?

  • 26 Juni 2012 - 10:39

    Guido:

    hahaha ik had de link gemist. En ik dacht nog wel 'laat ik geen grap maken over de Copacabana'

  • 27 Juni 2012 - 06:39

    Mieke:

    Gelukkig voel je je weer wat beter en kan je van alle mooie dingen genieten! Nieuw kapsel én nieuw vest, pieter heeft een zuid- amerikaanse make-over (-;

  • 27 Juni 2012 - 08:11

    Mieke Van Dillen:

    Hoi Jessie en Pieter,

    Heel leuk om zo in details over jullie reis te lezen en de foto's te bekijken.
    Het nieuwe kapsel van Pieter ziet er goed uit, lekker kort. Gelukkig hebben de ab geholpen. Geniet ervan .
    gr Peter en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Rondreis Zuid Amerika!

Backpacken door Zuid Amerika!

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Uruguay!!

12 November 2012

Laatste dag in Buenos Aires!!

11 Oktober 2012

Baires

07 September 2012

Buenos Aires

17 Augustus 2012

Brazil!!
Jessie

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15143

Voorgaande reizen:

07 Juni 2012 - 17 December 2012

Rondreis Zuid Amerika!

23 Mei 2008 - 21 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: